milourademaekers.reismee.nl

Officieel Anwärter!

heyhey!

Jaaaa, jullie lezen het goed. Ik ben nu officieel Anwärter-skilerares! Gisteren ben ik samen met papa en Jasmijn naar Zell am See gereden voor de herkansing. Ik moest alle drie de onderdelen van het Schulefahren overnieuw doen; phlug drehen, phlug steuern en kurze radien. We moesten om 8.00 uur daar zijn, waardoor ik al om 6.00 uur op moest staan... Toen we aankwamen zag ik gelijk al veel bekenden. Ik zag mensen van de Anwärter opleiding die ik in Januari gedaan heb en mensen van de andere skischool in mijn dorp. Dat was wel fijn, aangezien ik geen idee had wat precies de bedoeling was, nu kon ik tenminste met hen samenblijven :) We gingen eerst 2 rondes inskiën. Het examen begon om 10.00 uur. We waren met 120 mensen die moesten herkansen, echt veel! Om 11.00 uur waren we klaar en toen moesten we tot 12.45 wachten op de uitslag. Ik heb toen een pistenplan gepakt en ben lekker zelf gaan skiën. Zell am See is echt een mooi en behoorlijk groot gebied, ook was het lekker weer. Natuurlijk was ik wel zenuwachtig of ik het gehaald had, het was wel goed gegaan maar ook weer niet super goed, dus twijfelde ik toch wel over het resultaat. Om 13.00 uur kreeg ik dan eindelijk het verlossende antwoord, ik was GESLAAGD op alle onderdelen (Je mocht op 1 onderdeel zakken). JIPPIEEEE ik ben echt ontzettens blij!! Heeft dat vele trainen zich toch geloond! :) Na de uitslag ben ik nog met papa en Jasmijn in Zell am See gaan skiën. Om 16.45 kwam ik thuis en om 17.00 uur begon de schweinis downhill race. Dit is DE grote race hier. De deelnemers moeten zo snel mogelijk een heel parcours afleggen waarbij ze bergop moeten rennen, slalommen een deel off-piste skiën, dan de dalafdaling en vervolgens nog eens stuk over straat rennen naar de Schweinis (stamkroeg). De eerste die de Schweinis bereikt is gewonnen. Er deden 4 snowboarders uit ons huis mee, dus ben ik natuurlijk wel gaan kijken. Fab en Ben hebben de eerste plaats voor de snowboarders gewonnen! Hierna was ik helemaal kapot en ben ik lekker in bed gaan liggen en heb ik met mijn liefste vriendinnetjes uit Stramproy gebeld (2 uur lang haha!). Echt fijn om hen weer even te zien en lekker bij te kletsen!

Vandaag had ik een vrije dag, mijn allereerste (m.u.v. zaterdagen). Ik kon dus eindelijk weer eens uitslapen en op mijn gemak opstaan. Om 11.30 uur ben ik samen met Edwin omhoog gegaan en heb ik een paar uurtjes gesnowboard. Het ging echt lekker! Blauwe piste kom ik nu goed naar beneden!

Verder ben ik afgelopen maandag sushi gaan eten, jaaa SUSHI ! Jammieee. Het was wel een autorit van 2 uur heen, 2 uur terug maar alles voor sushi toch?! ;)

Mijn groepje van deze week was echt dramatisch. Het waren wat oudere kinderen 7,8 jaar, maar allen met een behoorlijke motorische beperking. Het was dus echt nogal dramatisch allemaal. Op een gegeven moment toch besloten naar een iets steilere piste te gaan, botsen 2 kindjes tegen elkaar waardoor er 1 over de kop naar beneden vliegt en toen erg veel last had van zijn knie. Toevallig skiede er net iemand van het liftpersoneel voorbij die mij kwam helpen. Ik dacht dat het allemaal wel mee viel, maar hij stond erop om de pistenredding te bellen. Dus kind opgehaald door de pisteredding. Ik snel naar beneden skiën met de rest van mijn groepje. Boven mijn groepje gedropt bij een andere leraar en zelf snel naar het gewonde kind gegaan. Ondertussen natuurlijk ookal de ouders gebeld, die na een half uur ongeveer ter plaatse waren. Ondertussen was de les ook afgelopen dus ben ik naar beneden gegaan en daar moest ik een Unfallmeldung doen. Heel formulier invullen wat er gebeurd was, maar ik was niet de enige. Nog 3 collega's hadden die dag een ongeluk gehad. Dus daardoor voelde ik me al iets minder slecht. Kwam ook wel omdat er veel Neuschnee was en het dus best wel zwaar skiën was. De volgende dag was mijn gewonde kind er gewoon weer! Hij was die middag nog gaan zwemmen en had geen kick meer gegeven, pfieew. Ik had een knuffeltje voor hem meegenomen en aan zijn jas vastgemaakt als beschermengel. Hier was hij zo gelukkig mee dat hij me wel een minuut geknuffeld heeft haha. Dit was ook de laatste dag voor hem, dus op het einde had ik afscheid genomen en verteld dat hij vrijdag nog met zijn ouders ging skiën. Even later stond ik na te praten met een aantal collega's, komt dat kindje huilend aanlopen met zijn moeder. Hij vond het zo erg dat hij vrijdag niet meer met mij ging skiën.. Awh.. Toen ging hij me weer knuffelen en hij wilde me niet meer loslaten hahaha, zijn moeder heeft hem toen van me af moeten trekken. Toch wel schattig haha.

Verder is er deze week niet heel veel speciaals meer gebeurd, morgen moet ik weer gaan werken en gaan papa en Jasmijn weer naar huis. Ik ga dadelijk nog met ze uiteten. Het is nu geen hoogseizoen meer en ook echt veel rustiger, dus ik ben benieuwd wat voor les ik morgen moet geven!

XXX Milou

Reacties

Reacties

Jolanda

Geweldig dat je geslaagd bent. Nu nog lekker genieten voor de tijd dat t nog duurt.

T Wolters

Proficiat skilerares en wat fijn dat je toch beloond word voor je werk

Oma

Proficiat met het resultaat, het vele oefenen heeft zijn vruchten afgeworpen, geweldig. Gezellig dat Jasmijn en papa een paar dagen zijn geweest. Knap dat het snowboarden nu ook goed gaat. Nog een paar weekjes en het zit er weer op, geniet er nog maar van. Het is dan een hele ervaring geweest, knap dat je die beslissing genomen hebt. Have fun xxx oma en opa

Danielle

Geweldig Milou, gefeliciteerd !!!!! Dik verdiend. Heel veel plezier nog de laatste weken.

Ricky en Marion

Proficiat Milou !! Goed gedaan!
Geniet nog optimaal , tijd gaat snel!

lisette

Yes You did it !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!