milourademaekers.reismee.nl

Nederlandse week

Holaaa,

Weer bijna 2 weken voorbij. Zondag 14 februari ben ik begonnen in kinderland. Deze week was het rustig. Maar... weer veel huilers, en nu kreeg ik de taak om met alle huilers naar binnen te gaan en ze rustig te maken. Ik begon met 7 huilende kinderen, die ik ook vrij snel rustig gekregen had, maar toen kwamen er nog eens 5 huilers bij en toen begon iedereen weer. Geen geweldige start van de werkweek dus. 'S middags had ik dus niet zo veel zin om weer te werken, maar toen mocht ik weer naar binnen met de allerkleinste kindjes (3 jaar en jonger) om te gaan spelen, aangezien zij dat niet volhouden om de hele dag te skiën. Ik heb toen verhaaltjes voorgelezen en uiteindelijk lagen er 3 bij mij op schoot te slapen, so süB. Dus dat maakte de dag toch wel weer goed. Maandag kreeg ik een groepje uit kinderland en uiteindelijk is het toch nog een leuke week geworden!
Deze week had ik voor de eerste keer Vorfahren (voorskiën). Dit zijn iets gevorderde kinderen, zij moeten dan allemaal voorskiën en dan worden ze ingedeeld naar niveau. Ik kreeg de minst gevorderde groep, ik moest dus eigenlijk precies hetzelfde doen als bij een groepje uit kinderland. Alleen had ik nu 2 dagen voorsprong. Er zijn deze week echt alleen maar Nederlanders. In mijn groepje heb ik dan ook alleen maar Nederlanders, ook wel eens handig :) Het is echt een heel leuk groepje, kindjes van 4, 5 en 6 jaar. Echt wel schattig! De ouders zijn ook allemaal erg aardig en het weer deze week is ook behoorlijk goed. Topweek dus!!
Verder ga ik elke dagom 8.00 uurmet de gondel omhoog en dan krijg ik privé les van een collega voor mijn anwärter-herkansing, super chill! Ik heb echt al veel geleerd. En krijg van veel collega's tips wat ik nog kan verbeteren. Ons skischool team is echt zo ontzettend leuk, gewoon iedereen is aardig, ook de chef is echt top. Een grote familie! Ook veel einheimische (mensen die hier wonen) met wie ik het heel gezellig heb (allemaal adresjes om nog eens op vanantie te gaan! ) Ik voel me hier zo thuis, echt heel fijn! :)
Ons huis ligt momenteel ook helemaal vol, we zijn nu met 15, waarvan 3 Oostenrijkers. Ook met deze drie ben ik heel goed bevriend geraakt, helaas blijven ze maar 1 week :( Volgende week wordt het weer iets rustiger en komen mijn vader en zusje langs! Dus ik vermaak me hier nog wel hoor!
Ciao xx

Reacties

Reacties

Oma

Fijn dat 't zo goed gaat en dat je zo geniet.
Ja er is veel verschil in kinderen, maar als ik het zo lees heb je het wel in de vingers om er zo goed mee om te gaan. je zult er wel naar uitkijken dat je bezoek krijgt van het thuisfront. Ook fijn dat jullie het zo gezellig hebben onder mekaar, dat werkt ook prettig.
Geniet nog maar van de tijd dat je er bent, want 't is weer zo voorbij.
Lieve groetjes van opa en oma xxx

T Wolters

Is wel handig dat ouders de kinderen aan jullie over laten en goed dat het je zo goed lukt
En wat fijn dat je het met de rest zo leuk hebt als je nog maar thuis komt
Veel plezier volgende week met je zus en je vader
De groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!