milourademaekers.reismee.nl

Kinderlanddrama en Fasching

Hey allemaal!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb. In mijn vorige blog had ik al verteld over mijn eerste eigen groepje uit kinderland. Het was een heel leuk groepje, waardoor ik echt een geweldige eerste week heb gehad. Ontzettend lieve kindjes, die ik veel bij heb kunnen leren. De maskottes van onze skischool zijn kogelmogel en kogelmia. We hebben ook een kogelmogel expres, dit is een treintje achter de sneeuwscooter. Hier ben ik ook in geweest met mijn groepje wat ze helemaal geweldig vonden. We zijn ook in de stoeltjeslift geweest, dat is echt een grote stap voor die kindjes en ze zijn dan ook heel gelukkig als dat gelukt is! Dat is zo fijn om te zien :) Het was dan ook jammer om afscheid te nemen van deze leuke groep.
Vorige week begon ik weer in kinderland. Het was topdrukte, 100 kinderen in kinderland, 120 kinderen voor het Vorfahren (dat zijn licht gevorderde kinderen). Helaas huilde van die 100 kinderen ongeveer de helft... Dus een groot kinderlanddrama. Maandag mocht ik met een groepje uit kinderland gaan. Maar deze keer waren het echt geen leuke kinderen, helft Nederlands, helft Duits. Het was echt zo'n chaos. Al moet ik toegeven dat dit ook wel aan het weer kon liggen. Er was wind van 50/60 km/h waardoor de kindjes gwn letterlijk weg waaide en het pijn deed in hun gezicht. Het sneeuwde ook nog en voor de meeste was het de eerste keer skiën dus dit weer werkte behoorlijk beangstigend. We zijn toen ook maar naar binnen gegaan. 'S middags was het weer beter, maar het probleem bleef dat ze niet konden blijven staan op de piste (dit keer niet door de wind) skiën ging nog wel, maar als ik dan zei dat ze ergens moesten wachten vielen ze allemaal om of gleden ze naar beneden. En dan hielp ik er een met opstaan, en nog een, en dan was die eerste alweer omgevallen. Maar ik had wel het geluk dat er een paar ouders waren die ook zagen dat ik me alleen niet redden met 13 van die kinderen. Zij hebben mij toen de hele middag geholpen wat wel heel fijn was. Er was zelfs een moeder die bijna de hele week met mij mee geskied is. Zij skiede dan achteraan om iedereen op te rapen en als iemand naar de wc moest ging zij, zodat ik verder kon skiën met de rest, super chill :) Het ging ook elke dag beter en op het einde van de week heb ik het toch nog best leuk gehad met ze.
Dinsdag was het Fasching (carnaval). Ik woon in de Hauptschule, dat is boven een basisschool. Via ons huis heb je toegang tot een zolder, die helemaal vol ligt met verkleedsspullen van de toneelvereniging. Aangezien niemand uit ons huis verkleedspullen mee had genomen, zijn we daar eens een kijkje gaan nemen en hebben we allemaal iets geleend. De jongens gingen allemaal als meisje en ik ging als aardbei. De kinderen vonden het geweldig en noemde me ook de hele dag Erbeer hihi. 's Avonds zijn we op stap geweest in onze stamkroeg, Schweinis. Het was een toffe avond! En de ochtend erna gingen we allemaal weer braaf werken :)
Verder ben ik aan het trainen voor mijn herexamen en het gaat ook echt al beter! We krijgen ook veel bezoek in huis, ouders, broers/zussen, neven/nichten of gwn vrienden. Altijd leven in de Hauptschule! Het is echt geen dag saai hier en het is zo leuk dat ik eigenlijk niet meer weg wil, sorry.... haha!
Kusjes Milou

Reacties

Reacties

Danielle

Oeps, tja bij die leeftijd horen tranen en dwarsliggen erbij. Goed te horen dat je het enorm naar je zin hebt. Geweldig, geniet ervan

Francine

Leuk Milou om deze verhalen te lezen!! Klinkt echt heerlijk allemaal en je hebt het alsnog goed weten op te lossen met die kinderen. Kon je geen hulp krijgen van een andere skileraar? Dat jullie de groep dan samen zouden draaien?
Steef en ik zijnzelf net terug van een weekje skiën! Wat is dat toxh heerlijk.. dua begrijp je gevoel helemaal. Geniet ervan meid x

Oma

Miloo, wat heerlijk dat je 't zo naar de zin hebt.Ook dat 't lesgeven je zo goed af gaat. Dat zal wel een dolle boel zijn geweest met carnaval, je zult 's morgens wel een beetje duf zijn geweest, maar met die frisse lucht is dat snel weer over. Ik had de foto gezien jij als aardbei, heel leuk. Is het inmiddels beter weer?
Fijn dat jullie 't zo fijn hebben onder mekaar, maar ik hoop dat je toch nog terug komt, anders moeten we op vakantie komen bij jou, is ook leuk. Geniet maar zolang als je daar bent . Succes voor als je weer examen moet doen.
Heel veel groetjes en een dikke knuffel van opa en oma xxx

Ricky & Marion

Wat een leuk verhaal weer ! En fijn dat je zo geniet en zelf zo blij bent dat je dit gedaan hebt !!
Genieten !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!