milourademaekers.reismee.nl

Eerste werkweek

Hi!

Vrijdagochtendstond ik weer vroeg op de piste, maar helaas was het weer slecht. Het sneeuwde en waaide hard, dus rond 12 uur ben ik weer naar beneden gegaan en daar was het wel heel mooi weer. Dus toen heb ik een wandeling gemaakt naar een naastgelegen dorp en daar een beetje door het bos gewandeld :)
Zaterdag begon ik met lesgeven! Er was een grote Deense schoolgroep (170 kinderen). Het waren allemaal beginners rond de 16/17 jaar. Ik kreeg een groepje met 13 kinderen en 2 leraren. In het begin was het echt een grote chaos, aangezien we met die hele school op dezelfde piste stonden. We hadden totaal geen plaats om oefeningen te doen, dus toen ben ik naar een andere piste gegaan en daar ging het gelukkig wel goed! De kinderen waren wel allemaal moe van de 18 uur lange busreis en een beetje verlegen maar het was evengoed wel leuk. Zondag had ik in de ochtend dezelfde groep. De kinderen waren nu veel enthousiaster en we hebben echt een hele leuke ochtend gehad :) In de middag had ik een andere groep, wel van dezelfde school. In het begin waren zij ook heel verlegen en ongemotiveerd, maar ze konden wel beter skiën dan de ochtendgroep dus konden we naar de blauwe piste wat ze veel leuker vonden en toen werd het wel heel leuk! Maar na een uur had de helft geen zin meer, dus toen zijn zij met één leraar in het restaurant gaan zitten en ben ik verder geskied met de rest, wat nog leuker was :)
's Avonds zijn we gaan rodelen met een paar huisgenoten. Er zaten heel veel schansen in het pad, dus weer een paar keer hard gevallen. Maar het was wel weer leuk!
Maandag heb ik in kinderland gestaan. Er waren 70 nieuwe kindjes en we waren met 6 leraren in kinderland. Ik vond het echt heel erg leuk. Je zet de kinderen op de lopende band, haalt ze eraf, duwt ze naar beneden, vangt ze op en zet ze terug op de lopende band, haha. En dan zijn er een paar kindjes die een beetje bang zijn, waar je dan samen mee naar beneden skied en dan zijn er een paar die de hele dag huilen en schreeuwen om hun papa en mama, dat is iets minder. Maar gelukkig hebben we daar een ruimte voor in het restaurant, waar we deze kinderen naar toe brengen als ze echt niet meer willen, daar kunnen ze dan gewoon een beetje spelen.
's Avonds hadden we een gezellige huisavond, waarin we onder andere probeerden om met alle huisgenoten in het wc-hokje te passen haha ;) (zie foto).
Gisteren ben ik met een groepje uit kinderland gegaan. Dit is nu mijn eigen groepje; 11 Duitse kindjes rond de 5 jaar. Gisteren heb ik met ze op de oefenpiste naast kinderland geskied en vandaag ben ik naar een blauwe piste met sleeplift gegaan. Wonderbaarlijk ging het heel goed met de kinderen in de sleeplift! Het zijn ook allemaal lieve kinderen, ze luisteren goed en vertellen mij vanalles. Morgen is de slalomrace waar ze allemaal heel veel zin in hebben. Vanavond moet ik dus alvast oorkondes en skipassen schrijven. In de skipas moet ik aankruisen wat de kinderen al kunnen.
Ik werk trouwens elke dag, behalve zaterdag dan ben je meestal vrij. Op een werkdag moet ikom 9 uurnaar boven en ben ik rond 17 uur weer thuis. De lessen zijn van10.15-12.15en van13.30-15.30uur, maar van te voren moeten we kinderland nog opbouwen en hebben we een korte vergadering met het personeel en op het einde van de dag moet kinderland weer worden afgebroken en moet je langsgaan in het bureau om de cursuskaarten van je kinderen te scannen. Ook kan ja dan gelijk even met de chef bespreken hoe je dag was. Mijn collega's inclusief de chef zijn allemaal super aardig en behulpzaam, waardoor er ook een hele leuke sfeer hangt. Al met al ben ik blij dat ik in Neukirchen geplaatst ben!
Dikke kus Milou

Reacties

Reacties

Jolanda.hodzelmans

Nice story !

T Wolters

Druk bezig van klein tot pubers goed hoor

Oma

Al bijna een week gewerkt als skilerares.super. Het les geven zit toch wel in de familie. Ik zie dat jullie ook veel pret hebben met elkaar. Het is toch een hele belevenis. Mooie foto's.
Een prachtig verslag, ik kijk er iedere keer weer naar uit.veel plezier met de "karnaval" op de piste. Dikke knuffel van opa en oma.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!