milourademaekers.reismee.nl

Op naar de skischool!

Hey Allemaal!

Afgelopen dinsdag zijn we naar de skishow in Maria Alm gaan kijken. Dit was super leuk om te zien, de skileraren deden echt hele gave trucs! Ter afsluiting was er ook nog een ontzettend mooie vuurwerkshow en gingen we apres skiën. Een geslaagde avond dus! :)
De rest van de week is net zo verlopen als ik vertelde in mijn vorige blog. Behalve dat vanaf vrijdag de Lehrauftritten (examens in lesgeven) begonnen. De leraren wisselde van groepjes zodat er objectief beoordeeld kon worden. Wij hadden nu Max als leraar. Ik heb als eerste uit mijn groepje de Lehrauftritt gedaan, want ik wilde er graag vanaf zijn. Het ging iets minder goed dan mijn oefen Lehrauftritt maar ik ben wel geslaagd! :) Zaterdag en zondag waren er ook nog Lehrauftritten. Uit mijn skigroepje is iedereen geslaagd!!
Zaterdag hebben we theorie examen gehad, waarvan we dezelfde avond nog de uitslag kregen en ik ook voor geslaagd was, jippiee!
Vandaag was de laatste dag van de cursus. Dus hadden we praktijkexamen. We moesten voorskiën in 3 verschillende onderdelen:
phlug drehen (bochtjes maken in de pizzapunt positie)
phlug steuern (bochtjes maken in de pizzapunt positie maar halverwege de bocht je ski parallel bijsluiten)
kurze radien (korte bochtjes waarbij je je bovenlichaam stil moet houden, en de beweging alleen vanuit je benen komt)
Helaas ben ik niet geslaagd voor phlug steuern en kurze radien, wat betekent dat ik gezakt ben. Maar omdat ik het lesgeef- , duits en theorie examen wel gehaald heb mag ik even goed gaan werken in de skischool en kan ik in maart een herkansing doen. Ik baal wel flink dat ik het niet gehaald heb, maar het is zo en ik mag even goed lesgeven dus op zich is het geen heel groot probleem. Ik vind het alleen jammer dat ik het nu nog niet af kan sluiten. Er zijn wel nog meer Nederlanders die niet geslaagd zijn dus daar kan ik samen mee gaan herkansen.
Ik vertrek nu samen met Rein naar Neukirchen. Hier zal ik de komende 2 maanden verblijven in het skilerarenhuis. Morgen gaan we naar de skischool om kennis te maken. Ik ben heel benieuwd naar de skischool en het huis, maar het zal vast wel leuk zijn!
XXX Milou

Reacties

Reacties

Oma

Milou, evengoed genieten en de volgende keer beter. Je mag toch les geven en daar was 't toch om begonnen.het is wel allemaal spannend. Veel plezier op je nieuwe werkplek.xxxx opa en oma.

Jolanda

Milou. Gaaf dat je twee onderdelen wel gehaald hebt. Met een week ski ervaring per jaar is je praktij natuurlijk niet op Oostenrijks niveau. Toch knap dat je een onderdeel wel gehaald hebt en je je doel bereikt hebt. Je mag skilerares zijn ???????? yeah. Veel succes in Neukirchen. Hoop dat je een leuke groep treft en veel plezier beleeft. Maar daar heb je ook zelf invloed op. Shi heil und viel erfolg !

Harm

Veel plezier met ski les geven Milou !!
Super dat je kan beginnen in zo'n leuk werk in een fantastische omgeving ??

Danielle

2 onderdelen zijn binnen Milou, top. En ook het laatste onderdeel gaat je zeker lukken. Veel plezier en succes in Neukirchen.

Femke

Wauw wat super tof dat je geslaagd bent, heel veel l,plezier daar ! x

Marion en Ricky

Zet hem op! 2 onderdelem gehaald! Top!
Have Fun!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!