milourademaekers.reismee.nl

eerste deel anwärter

Guten Tag!

Inmiddels zit ik al 5 dagen in Oostenrijk. Ik heb het heel erg naar mijn zin. Er doen 45 mensen mee aan de opleiding, waarvan 16 Nederlanders. De theorielessen hebben we met zijn allen samen. De skiles hebben we in 4 kleinere groepen. Ik zit in een groepje met 6 Nederlanders en 6 Oostenrijkers. Het is echt een hele leuke, gezellige groep. Iedereen doet mee en helpt elkaar, waardoor ik me echt op mijn gemak voel. Onze leraar is Herbert, hij is 43 en al 22 jaar skileraar. Hij is kei aardig en vertaalt ook af en toe dingen voor ons in het Engels.
Dit is ongeveer ons dagschema:
7.15 opstaan, ontbijten, klaarmaken
8.15 vertrekken naar de piste
9.00 les begint
12.00 middagpauze
13.00 skiles
14.15 les afgelopen, zelf nog even skieën
15.30 terug in hotel
16.00-18.00theorieles
18.30 avondeten en spelletjes spelen met de groep
De eerste 2 dagen hebben we vooral op de kinderwei doorgebracht. We leerden hoe we volwassene en kinderen les moesten geven. Bij kinderen is het vooral heel belangrijk dat je enthousiast bent en overal een betekenis aan geeft. Bijvoorbeeld als ze als ze moeten remmen, dan doe je alsof je de politie bent en een snelheiscontrole houdt. Zo blijft het leuk voor de kinderen. Gisteren hebben we zelf veel geskied om ons eigen kunnen te verbeteren. Ik vind de oefeningen best wel moeilijk. Je moet heel erg op je houding en techniek letten. Maar ik ben gelukkig niet de enige, dus we gaan samen nog hard oefenen!
De theorielessen vind ik heel interessant. We hebben tot nu toe kinderles, volwassene les, pistekunde en lawinekunde behandeld. Vandaag hebben we ook op de piste instructie gehad over het gebruik van de banaan. Blijbaar liggen in de banaan een soort kussens, die je om een gebroken been kunt doen. Daarna moet je de lucht uit die kussens zuigen waardoor ze super hard worden en gips simuleren. Dat was erg leuk om te zien! Ook hebben we geleerd hoe je naar de helikopter moet seinen om hem te helpen landen.
Vandaag heb ik voor de eerste keer zelf les gegeven. Ik gaf les in phlug drehen kinder (bochtjes in een pizzapunt voor kinderen). Het ging best goed, iedereen vond het leuk en Herbert was ook tevreden over mijn Duits, jippiee!
Vanavond moeten door middel van een toneelstuk samen met ons groepje uitleggen waarom we skileraar willen worden en daarna gaan we naar de flower ceremonie kijken (skishow).
Kusjes uit Oostenrijk xxx
Ps. Het sneeuwt al sinds gistermiddag 13.00 uur waardoor alle pistes veranderd zijn in tiefschnee en ik vanmiddag vol onderuit ben gegaan hahaha

Reacties

Reacties

Vera

Wauuww Milou, kleenktj superleuk allemoal. Fijn desse ut noa diene zin hebs! Dikke kus ????????

T.wolters

Wat leuk en fijn dat je het goed naar je zin hebt
Ook leert bij ongelukken wat je moet doen super
Groetjes

Lisette

Milou wat heerlijk om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt.
Behalve skiën krijg je van allerlei vaardigheden aangeboden waar je de rest van je leven plezier van zult hebben.
En dit is pas het begin......

Lieve groetjes Lisette

Jolanda

Wauw meid ! Ik zie aan je gezicht op de foto's dat je het echt geweldig vind. Wat ben ik blij dat je deze keus gemaakt hebt.

Ricky Marion Sam Tren

Wat leuk meid!!! Wat een avontuur ! Geniet!

Oma

Milou wat een heerlijk bericht dat je 't zo naar de zin hebt, het is een heel programma, maar wel leuk.
Geniet er van en veel succes met de eerste ski lessen. Ik kijk uit naar je volgende verslag.
Xxxxxx opa en oma

Danielle

Super leuk verslag Milou, er komt nog behoorlijk wat bij kijken. Goed om te horen dat je het gezellig hebt. Geniet ervan.

Jeremy

Waauuw, kleenktj super allemaol Milou! Lekker genieten :)

Marieke

Wat fijn det ze het zo leuk hebs doa! Lekker genieten. Kusjes terug xxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!