milourademaekers.reismee.nl

Vertrek, reis en aankomst

Hey allemaal!

Deze week bestond uit veel dingen regelen, zoals een verzekering, vervoer, opzeggen studie, paspoort aanvragen etc, maar ook uit afscheid nemen van iedereen :( Wat toch wel zwaar was, omdat het nu pas echt tot me door drong hoe lang 2,5 maand is! Maandagavond heb ik gekookt met vriendinnen. Dinsdag ben ik samen met papa naar Leuven gereden om me uit te schrijven en om mijn kamer leeg te halen. 's Avonds ben ik nog even gaan sporten bij Relife om afscheid te nemen van al mijn sportmaatjes. Woensdagochtend heb ik gewerkt bij de jumbo en 's avonds ben ik met mijn vriendinnen uit Stramproy sushi gaan eten, jammiee! Donderdag heb ik samen met mijn ouders mijn spullen ingepakt en hebben we samen gegeten, ook was Jasmijn nog even gekomen om me uit te zwaaien! Daarna hebben ze mij naar Venlo gebracht. Het was nog even stress omdat we de opstapplaats niet konden vinden, maar uiteindelijk stonden we toch op de goede plek! Daar ging ik dan, in een dubbeldekker samen met maar 4 andere reizigers HAHA, naar München. Hier kwamen we wat eerder aan dan gepland, waardoor ik 1 uur en 15 min moest wachten op mijn aansluiting. Gelukkig moest een ander meisje uit de eerste bus, dezelfde aansluiting als ik hebben, waardoor we samen de volgende bus konden zoeken en samen konden wachten. In de tweede bus zaten we met zijn negenen. Deze reis gaf wat vertraging aangezien we 2 buschauffeurs hadden die totaal de weg niet wisten in Oostenrijk.. Dus 45 min later dan gepland kwam ik aan in Zell am See. Hier ontmoette ik een jongen die dezelfde cursus als ik gaat doen, en dus ook in hetzelfde hotel verbleef. Dus had ik weer een reismaatje :) Hier was ik wel blij mee, want we moetsen nu met de plaatselijke bus nog naar de Maria Alm. Hiervoor moesten we nog 2x overstappen, wat niet echt duidelijker geregeld was en totaal onhandig met al die bagage (Lees: DRAMA). Maar goed, uiteindelijk toch aangekomen in de Maria Alm. Hier stond een andere jongen van de cursus, waar ik al een paar keer contact mee had gehad ons op te wachten om te helpen met de bagage naar boven te dragen. We moesten namelijk nog 1,0 km de berg oplopen naar het hotel. Dit was echt dramatisch, veeeel te veel bagage en veeel te zwaar :( Om 11.30 uur (vandaag) kwamen we totaal uitgeput aan in het hotel. Hier ontmoetten we gelijk alweer andere cursisten, waarmee we zijn gaan lunchen, wat erg gezellig was! Het hotel waar we verblijven is echt een typisch Oostenrijks knus berghotel. Ik lig nu nog alleen op de kamer, maar ik verwacht dat er nog 2 meisjes bijkomen. Om 16.00 uur begint de cursus, dus ik ben benieuwd! De pistes zien er in ieder geval mooi uit en er ligt ook genoeg sneeuw!

XXX Milou

ps. voor foto's kun je kijken in het fotoalbum!

Reacties

Reacties

Jolanda

He Milou,
Goed gedaan meissie. Ik ben blij dat je reismaatjes getroffen hebt onderweg. Alleen op een busstation im 6.00 uur in de ochtend zou niet prettig zijn geweest. Ik ben blij fat je er bent en dat jullie al met elkaar op pad gegaan zijn. Pittig om vandaag al met de cursus te beginnen. Wat zul jij vannacht lekker slapen ! Veel plezier en snuif alle ervaringen maar lekker op. Liefs mama

Ricky Marion Sam Tren

Wat een leuke, indrukwekkende eerste ervaring ! Spannend zeker allemaal! Fijn dat je goed bent aangekomen met al je bagage????! Succes tijdens je eerste dag cursus ! En zie je hoe snel je reismaatjes vindt ????! Geniet van alle nieuwe indrukkingen en ervaringen ! X

Ricky Marion Sam Tren

?=!!! (Iets mis met iPhone denk ik)

Femke

Wauw wat leuk milou ! Heel veel plezier en geniet ervan x

Danielle

Dat was dus al een behoorlijk avontuur, maar voor een goed doel .... Genieten meid!!!

Toos Wolters

Wat een reis en nu nog alles uitzoeken maar goed dat er meer zijn ,zeker zo ver weg ik vind het knap

Harm

Fijn dat je goed bent aangekomen!
En ik zag de eerste Apfelstrudel mit Vanillesoße al klaar staan !! Lekker.
Heerlijk genieten daar lieve Milou en veel plezier met de eerste cursusdag.
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!