milourademaekers.reismee.nl

Vertrek naar Oostenrijk!

Hallo allemaal!

Leuk dat jullie je hebben aangemeld! Via dit blog houd ik jullie op de hoogte van mijn avonturen in Oostenrijk

Laughing

Afgelopen week heb ik besloten te stoppen met mijn studie Biomedische Wetenschappen aan de universiteit in Leuven, een moeilijke keuze maar wel een waar ik goed over na heb gedacht en tot nu toe absoluut nog geen spijt van heb. Ik vertrek namelijk aankomende donderdagavond (7 januari) met de bus naar Oostenrijk om daar 2,5 maand skiles te gaan geven! Om dat te mogen doen moet ik eerst de AnwƤrter cursus volgen. Dit is een 10-daagse cursus (in het Duits) waarin je theorie en praktijk leert. De theorie bestaat uit Bewegunglehre, Unterrichtslehre, Erste Hilfe, Schnee- und Lawinekund, GerƤtekunde, Berufskunde, Natur & Umwelt, Kinder- und Jugendunterricht, Sicherheit en Englisch
en de praktijk bevat Schulefahren (voorskiƫn voor beginners en licht gevorderde) en Lehrauftritt (hierbij moet je les geven aan je medecursisten).
Via de Nederlandse organisatie
Snowlife heb ik deze cursus geboekt. Samen met 14 andere Nederlandse jongeren volg ik de AnwƤrter cursus van 8 t/m 18 januari in de Maria Alm (Salzburger Land). Wij verblijven daar dan ook samen in een hotel, waar tevens de theorielessen plaatsvinden. Op het einde van de cursus volgt een examen. Als je dit haalt ben je gekwalificeerd om beginnende en lichtgevorderde kinderen Ʃn volwassenen les te geven.

Ook heeft Snowlife al een contract voor mij geregeld bij een skischool. Na de AnwƤrter cursus vertrek ik naar Bramberg-Neukirchen om te gaan werken bij Skischule Bramberg-Neukirchen, in de Wildkogel Arena net naast het Zillertal. Het is een wat kleiner skigebied, met 62 km piste in totaal. Ook ligt hier de langst verlichte rodelbaan TER WERELD (14 km!!).

Op dit moment is het daar flink aan het sneeuwen (wat ook wel nodig was), er ligt nu 40 cm op de top en 15 cm in het dal. Ik zal daar verblijven in een huis samen met andere skileraren van de skischool. Het is de bedoeling dat ik 6 dagen per week ga werken en 1x per week zelf training heb samen met de andere skileraren.

Ik heb er super veel zin in & kan niet wachten om te gaan, alhoewel ik jullie natuurlijk wel ga missen

Frown
Dus mocht je nog zin hebben om op wintersport te gaan dit jaar, kom dan vooral naar de Wildkogel Arena!!

XXX Milou

Reacties

Reacties

Stefanie

Heel veel plezier en geniet maar van je welverdiende "vakantie" na al dat blokken! Ik wacht in Nederland op mijn sportmaatje ;)

Toos Wolters

Zo te zien een mooie streek werk ze en geniet van de gezonde lucht

Oma

milou, geniet er van. Even geen boeken. We wensen je een hele fijne tijd in het witte Oostenrijk. Een hele ervaring.Groetjes en liefs van opa en oma.xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!