milourademaekers.reismee.nl

Life in Bonaire

Hoihoi,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven en in de tussentijd is er veel gebeurd.
Mijn eerste werkweek heb ik gewerkt op het strand, dit was altijdvan 9-18 uuren dan moest ik tussen de strandbedjes doorlopen om eten en drinken te serveren.
Mijn tweede werkweek heb ik in het restaurant gewerkt. Ik hoef dan altijd pasom 15 uurte beginnen, heerlijk! Ik heb dan tot 18 uur de tijd om alles klaar te zetten en daarna gaat het restaurant open. Meestal zijn we dan rond 24 uur klaar. Het restaurant is best wel chic, en aangezien ik weinig horeca ervaring heb is het wel even wennen, met meerdere borden lopen bijvoorbeeld haha! Maar de meeste van mijn collega's doen of deden een horeca-opleiding dus zij kunnen me wel goed helpen. Ondertussen ben ik ook goed bevriend geraakt met een aantal collega's en gaan we op vrije dagen leuke dingen doen. Morgen gaan we bijvoorbeeld naar Slagbaai National Park, een beschermd natuurgebied met vele mooie stranden en cliffs om vanaf te springen :) !
Ook zijn we zondag na het werken naar een poolparty gegaan. Dit was een eindexamenfeest, en via een collega mocht ik meekomen. Het feest was echt in the middle of nowhere en op de terugweg kregen we een lekke band en we hadden geen reserve band.. Gelukkig reden er wel veel mensen langs die ook op het feest waren geweest en uiteindelijk hebben we van iemand een band gekregen, pfiew.
Ik ben ook op klein Bonaire geweest en dat is het mooiste strand wat ik ooit gezien heb. Het ziet er echt zo uit als de foto's op internet en het voelde onwerkelijk om op zo'n mooie plek te zijn! Echt paradijselijk!! We hadden ook gesnorkeld en toen hebben we naast heel veel vissen een zeeschilpad gezien :)
Verder heb ik wel besloten om te verhuizen. Mijn studio is fijn, maar ik woon hier alleen en ik mis mensen om me heen. Ik heb hierdoor heel erg heimwee gehad.. :( Gellukig gaat het nu al veel beter, nu ik vrienden heb gemaakt om leuke dingen mee te doen! Ik ben nu bijna nooit meer alleen thuis en per 1 juli ga ikin een appartementencomplex met meerdere jongeren en een zwembad en een ideale ligging wonen. Dus daar kijk ik wel naar uit!