milourademaekers.reismee.nl

Exploring Bonaire

Hi!

Daar ben ik dan in Bonaire, na een 12 uur durende vlucht. Die overigens wel prima was, ik had lekker 2 stoelen voor mezelf aan het raampje. Verder kon ik films kijken en mocht ik eindelijk het cadeautje van Marieke openmaken. Ze had een boekje voor me gemaakt met allemaal leuke weetjes over Bonaire, tekeningen en foto's, wat ik dan nu als dagboekje kan gebruiken, echt super lief!

Eenmaal op het vliegveld werd ik opgehaald door mijn werkgever. We zijn toen gelijk een drankje gaan doen bij Spice Beach Club, waar hij al een paar dingen heeft uitgelegd over het werken. Daarna heeft hij me naar mijn woning gebracht. Hier werd ik opgevangen door Jos, mijn huisbaas. Mijn studio ligt aan de achterkant van zijn huis in de tuin. Jos is heel aardig en ik vind mijn huisje ook super! Het heeft een porch met buitenkeuken en hangmat, ruime slaapkamer en badkamer en 10 minuten fietsen van mijn werk, ideaal!

Gisteren heb ik de hele dag rondgetourd over het eiland met Jos. Hij heeft me al vanalles laten zien. Het meest indrukwekkend vond ik de zoutmeren. Dat zijn enorme stukken land waar ze zeewater inlaten, dit verdampt dan langzaam waardoor het allerlei kleuren krijgt, onder andere roze en paars! Super leuk om te zien. Als het water helemaal verdampt is blijft er dus alleen nog zout over en dit wordt dan opgehaald door grote schepen. Vroeger werd deze zoutwinning helemaal met de hand gedaan. De slaven woonden dan met 6/8 man in 1 slavenhuisje (zie foto). Ook zijn we naar Lac Bay geweest, dit is het mooiste stukje strand en zee wat ik ooit gezien heb, WAUW!!!!! ZIE FOTO!! Daar wil ik leren surfen. Het enige nadeel is dat dat ongeveer 12 km van mijn studio is, best wel ver fietsen dus door 30 graden Celcius. Daar moet ik dus nog een oplossing voor verzinnen.

Op het eind van de middag ben ik nog naar het strand geweest en heb ik even gesnorkeld. Er zitten echt ontzettend veel vissen! Ik kon de zee bijna niet in zoveel zaten er! Daarna heb ik gekookt en ben ik vroeg naar bed gegaan (jetlag!).

Vandaag gaat Jos me nog de andere kant van het eiland laten zien, Rincon. En vanmiddag ga ik zwemmen bij bekenden uit Nederland. Morgen begin ik met werken!

Kus Milou

Reacties

Reacties

Paula

Hoi Milou,
Leuk om te lezen dat je zo'n goed begin gemaakt hebt op Bonaire. Geniet de komende tijd maar flink! Dit neemt niemand je meer af. Dat surfen gaat vast en zeker ook lukken.
En natuurlijk veel succes met je werk (want daar ging je toch voor????????)

Ricky Marion Sam & Tren

He!!! You arrived!! Thanks ook voor je apje ! Een goede eerste indruk zo te lezen! Ga maar lekker genieten van alle indrukken die op je af komen!! En succes op je werk ! Tot aps, mails! X van ons!

Oma

Hoi Milou, ik ben blij dat je een goede reis hebt gehad en een luxe plaats. We zijn nog op het vliegveld gebleven tot je de lucht in ging. Fijn te lezen dat je zo goed ontvangen bent en in die twee dagen al veel gezien en ondernomen hebt. Geniet zoveel als je kan zolang als je daar bent. Morgen succes met je werk, maar dat zal wel lukken.
Je studio ziet er ook leuk uit, daar is 't goed toeven.
Heel veel groetjes en een dikke knuffel van opa en oma.

T Wolters

Wat fijn dat alles goed verlopen is de reis en het huisje en al veel gezien van het eiland geweldig
Veel werk plezier
En succes met surfen groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!